لیفت غبغب با نخ

لیفت-غبغب-با-نخ

لیفت-غبغب-با-نخ


با افزایش سن و شل شدن بافت‌های صورت، شکل گیری غبغب‌ها در زیر چانه‌ها شروع میشود و با گذشت زمان افتادگی آن‌ها چهره افراد را تحت تاثیر قرار میدهد. از بین بردن این افتادگی از طریق لیفت غبغب با نخ به راحتی قابل انجام است و تاثیراتی بسیار مثبتی بر زیبایی صورت خواهد گذاشت. لیفت گردن با نخ با توجه به فواید آن بسیار مورد علاقه است اما رعایت نکات مراقبتی قبل و بعد از انجام این کار می تواند روی ماندگاری بیشتر نتابج آن اثر گذار باشد. همچنین، نحوه انجام لیفت غبغب و هزینه تمام شده آن از دیگر عواملی است که قبلا از اقدام باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید

جدیدترین متد لیفت غبغب با نخ بدون جراحی

عوامل مختلفی در داشتن چهره و ظاهری زیبا نقش دارند؛ تقارن اجزای صورت، داشتن ابروهای زیبا و بی نقص، چشمانی شاداب و چانه ای متقارن و بدون چربی در زیبایی بیشتر افراد نقش دارد و اگر یکی از این اجزای صورت دارای نقصی کوچک باشد، می تواند از زیبایی چهره بکاهد. یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد آن را مانعی برای زیبایی خود می دانند، غبغب است شاید عبارت جراحی غبغب و درمان آن به کمک عمل لیفت غبغب برای این افراد خوشایند نباشد و باعث بروز ترس در آن ها شود.

اما خوشبختانه، با پیشرفت علم پزشکی و زیبایی، درمان این مشکل، لیفت غبغب با نخ به راحتی و بدون جراحی با مراجعه به بهترین دکتر پوست قابل انجام است. اما چگونه می توان بدون جراحی لیفت غبغب انجام داد؟ آیا اندولیفت روش مناسبی برای لیفت غبغب است؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا به بررسی بیشتر موضوع لیفت غبغب با با نخ و بدون جراحی بپردازیم.

غبغب چیست؟

غبغب برجستگی ای زیر چانه است که با حالتی معمولاً آویزان زیر چانه ایجاد می شود. بروز غبغب ناشی از افتادگی عضلات و همچنین افتادگی صورت و گردن است. وجود غبغب زیر چانه هم در زنان و هم در مردان اتفاق می افتد و صورت را چاق نشان می دهد؛ به همین دلیل، نازیبایی ایجاد شده اعتماد به نفس فرد را کاهش می دهد. رفع غبغب در گذشته با جراحی لیفت انجام می شد اما امروزه، بهترین متخصصان پوست ایران به کمک تکنیک های نوین پزشکی، بدون جراحی نیز امکان پذیر است.

غبغب چیست؟
غبغب چیست؟

لیفت غبغب با نخ

لیفت غبغب با نخ یک روش کمتر تهاجمی است . در این روش نخ هایی که مانند نخ بخیه دارای خارهای ریز میکروسکوپی هستند ، از داخل پوست در چند مکان متعدد ، در اطراف گونه و خط فک عبور داده میشوند. با کشیدن این نخ ها به سمت عقب و بالا و محکم کردن آنها در محل ، پوست آویزان شده ، به سمت بالا کشیده میشود . و غبغب تغییر موقعیت داده و خط فک ، تیزتر ومشخص تر دیده میشود .

مزایای لیفت غبغب با نخ

پوست سفت و جوان

لیفت غبغب با نخ به تولید کلاژن کمک میکند . در نتیجه پوست جوانتر به نظر میرسد . علاوه بر این صورت شما را محکم ، کشیده و چین و چروک ها را صاف میکند و باعث می شود که صورت شما سطح صافی داشته باشد . نواحی صورت شما که نخ ها در آن قرا  میگیرند ، با کاهش چین و چروک زیباتر دیده میشوند .

هزینه های کمتر

به دلیل اینکه لیفت با نخ قسمت های کمتری از صورت را درگیر میکند ، انجام آن زمان کمتری میبرد و اجرای آن آسانتر است . بطور قابل توجهی مقرون به صرفه است و در عین حاص نتایج خوبی حاصل مینماید .

نتایج طبیعی

در درمانهای دیگر نتایج بطور چشمگیری متفاوت است . همه متوجه میشوند که شما کاری روی صورت خود انجام داده اید . هنگامیکه افتادگی غبغب را با لیفت نخ برطرف میکنید، نتایج بسیار طبیعی تر هستند زیرا تولید کلاژن را در پوست تحریک میکند تا ساختار خود را در پوست بازسازی کند . شما دقیقا” شبیه خودتان خواهید بود ، فقط جوانتر به نظر میرسید .

نتایج فوری

در سایر درمانهای زیبایی معمولا” هفته ها یا ماهها طول میکشد تا نتایج دیده شوند . بسیاری از مردم ، لیفت غبغب با نخ را میپسندند به این دلیل که نتایج آنرا تقریبا” فوری مشاهده میکنند. به محض اتمام عمل چهره ای جوانتر و صاف تر خواهید داشت. نخ قابل جذب، بوسیل تکنیک خاصی در زیر پوست قرار میگیرد. سپس به سمت بالا کشیده میشود، تادافتادگی صورت را بالا بکشد .

بهبود سریع

هنگامی که پعمل های جراحی لیفت صورت و فک را  انجام می دهید ، یک دوره نقاهت سنگین در پیش رو دارید ، که اغلب شامل ناراحتی های زیادی است که میتواند هفته ها طول بکشد . با عمل لیفت غبغب با نخ شما میتوانید در هنگام ظهر عمل جراحی خود را انجام دهید و در همان شب با برای شام با دوستانتان ملاقات کنید .

برگشت پذیری

اگر یک عمل جراحی لیفت صورت معمولی را انجام دهید ، دیگر راه برگشتی وجود ندارد ، اما درعمل لیفت غبغب با نخ ،میتوان به سادگی بخیه ها را برداشت و در صورت لزوم صورت را به حالت قبلی برگرداند .

ماندگاری طولانی

اگرچه لیفت غبغب با نخ یک روش نسبتا” سریع است ، نتایج ،معمولا” تا یک سال دوام دارند .

مزایای لیفت غبغب با نخ
مزایای لیفت غبغب با نخ

افراد مناسب برای لیفت غبغب با نخ

  • این روش تا حد زیادی برای بیماران 30 تا 50 ساله ای مناسب است که غبغب های متوسطی دارند. و میخواهند از عمل های جراحی اجتناب کنند.
  • برای کسانی مناسب است که بدلیل شرایط سلامت جسمانی ( فشار خون بالا ، دیابت نوع دو و غیره ) قادر به انجام عمل جراحی نیستند.
  • برای کسی که نتایج طبیعی تری را می خواهد.
  • لیفت با نخ برای پوست هایی با درج شلی خفیف تا متوسط موثر تر است. اگر اثرات افتادگی غبغب را مشاهده کردید ، در استفاده از این روش سریع و راحت تاخیر نکنید تا پوستتان سفت تر و جوانتر به نظر برسد.

اعمالی که باید قبل از لیفت غبغب با نخ انجام دهید

پزشک شما بر اساس نوع پوست و نیازهای درمانی این روش ، یک برنامه عملکرد مناسب به شما توصیه خواهد کرد . با اینحال دستورالعملهای معمول به شرح زیر است :

  • حداقل یک هفته قبل از عمل باید از استعمال دخانیات و مشروبات الکلی خودداری کنید، زیرا میتواند باعث کم آبی و خشکی پوست شده و در روند بیهوشی شما تاثیر منفی بگذارد. اجتناب از این موارد روند بهبودی را تسریع میکند و نتایج بهتری را حاصل مینماید.
  • حداقل دو روز قبل از درمان از مصرف روغن ماهی امگا، ویتامین E، جینسینگ، چیلی، سیر، میگو، چای سبز، زنجبیل و سایر مکمل های این چنینی اجتناب کنید.
  • از مصرف داروهای حاوی آسپیرین، مانند ناپروکسن، ناپروجسیک، ایبوپروفن و نوروفن باید اجتناب کنید. زیرا میتوانند باعث خونریزی و عوارض جانبی ناخواسته گردند.
  • از انجام تمرینات ورزشی با شدت زیاد و رفتن به سونا یا اتاق بخار خودداری کنید. پزشک شما ممکن است راهنمایی های بیشتری در مورد، آنچه قبل از عمل باید انجام دهید به شما بدهد.

ماندگاری لیفت غبغب با نخ

مدت زمان ماندگاری لیفت غبغب با نخ به عوامل متعددی همچون سن متقاضی، چگونگی خاصیت کشسانی پوست، میزان چربی موجود در غبغب، نوع نخ استفاده شده و پیاده سازی اصولی و صحیح فرآیند لیفت با نخ وابسته می باشد. اما بطور میانگین، نتایج حاصل از این روش حداقل ۱۵ ماه و حداکثر ۶ سال ماندگاری خواهد داشت.

هزینه عمل لیفت غبغب با نخ

هزینه ها بسته به منطقه و پزشک متفاوت است. بنابراین ممکن است بسته به محل زندگی خود، قیمت های متفاوتی را مشاهده کنید. همچنین قیمت ها میتواند بر اساس این موارد تغییر کند:

  1. وسعت محل لیفت
  2. مهارت های پزشک

از آنجائیکه لیفت با نخ، یک عمل زیبایی است، تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

ماندگاری لیفت غبغب با نخ
ماندگاری لیفت غبغب با نخ

روش های رفع غبغب بدون جراحی

از اثربخش ترین دستگاه ها و لیزرهای جوانسازی استفاده شده در روش های غیر تهاجمی رفع غبعب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اندولیفت
آر اف گرمایی سطحی
لیزرهای فرکشنال و سوزنی
مزوتراپی لیپولیتیک (مزولیپولیتیک)
لیفت غبغب با نخ

مزایای رفع غبغب بدون جراحی چیست؟

روش های رفع غبغب بدون جراحی اگر توسط بهترین متخصص پوست برای رفع غبغب انجام شود، مزایای بسیاری نسبت به عمل جراحی لیفت غبغب دارد که از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم نیاز به بیهوشی؛
  • کوتاه بودن دوره نقاهت؛
  • کم تهاجمی بودن؛
  • عوارض نادر؛
  • افزایش قوام پوست و کاهش حجم چربی زیر جلدی؛
  • پاسخ دهی در کوتاه مدت.

مراقبت های قبل و بعد از لیفت نخ غبغب

به طور کلی انجام لیفت غبغب نیازی به انجام مراقبت های قبل و بعد از عمل خاصی نمی باشد، اما چندین نکته ساده و آسان وجود دارد که در صورت انجام صحیح و منظم آن ها می توان نتیجه بسیار بهتری را از لیفت نخ بدست آورد.

بدیهی است که سیگار کشیدن یا مصرف بعضی از دارو ها قبل یا بعد از عمل مجاز نیست و بهتر است در این رابطه به طور کامل اطلاعات کسب کرده و با پزشک خود مشورت کنید. همچنین از رژیم غذایی در قبل یا بعد از عمل تا یک هفته خودداری کنید در ادامه مهم ترین موارد بررسی شده اند:

  1. معمولا پزشک متخصص برای پس از انجام لیفت با نخ یک کرم مرطوب کننده آنتی بیوتیکی تجویز می کند که استفاده از توصیه می شود؛ زیرا سبب پیشگیری از بروز هر گونه عفونت در این ناحیه خواهد شد.
  2. در ۳ روز ابتدایی پس از انجام لیفت غبغب بیمار باید در حین خواب رو به پشت بخوابد تا غبغب با بالش تماسی نداشته باشد و همچنین باید زاویه سر کمی رو به بالا باشد.
  3. در روز های ابتدایی پس از انجام این اقدام بیمار نباید این ناحیه را ماساژ داده و یا فشاری به آن وارد نماید زیرا ممکن است باعث آسیب رسانی به آن شود.
  4. برای مدت دو هفته پس از انجام لیفت نخ بیمار نباید از سونا و جکوزی استفاده نماید. همچنین توصیه می شود که در این مدت در زیر نور مستقیم خورشید برای مدت طولانی قرار نگیرد.

غبغب

کاربرد لیفت غبغب با نخ

عوامل متعددی در ایجاد غبغب نقش دارند که یکی از مهم ترین آنها، افزایش سن می باشد. در حقیقت همزمان با افزایش سن افراد، میزان تولید کلاژن کاهش یافته و پوست خاصیت الاستین و ارتجاعی خود را از دست خواهد داد. این مسئله سبب افتادگی و شل شدگی پوست ناحیه ی گردن و زیر چانه می شود و به مرور زمینه ساز ایجاد غبغب می شود. دلیل دیگر، بخاطر افزایش وزن و عدم رعایت سبک زندگی سالم می باشد. در واقع برخی افراد به صورت ژنتیکی و با دریافت بیش از اندازه کالری، دچار افزایش وزن می شوند و این مسئله سبب بروز چاقی و ایجاد غبغب در آنها می شود.

یکی دیگر از دلایل رایج بروز غبغب، عوامل وراثتی و تولید بیش از حد چربی در ناحیه ی زیر چانه، گلو و گردن می باشد که چنانچه اعضای خانواده به آن دچار باشند، احتمال اینکه برای فرزندان نیز رخ دهد، دور از انتظار نخواهد بود‌. از طرفی دیگر، برخی بیماری ها همچون مشکلات غده تیروئید به ویژه کمکاری تیروئید، ضعف بدن و بیماری های مرتبط با کمبود ویتامین نیز می توانند زمینه ساز ایجاد غبغب باشند. در تمامی این شرایط پوست حالت کشسانی خود را از دست می دهد، آویزان شده و باعث ایجاد این مشکل می شود‌. همچنین افرادی که روزانه گردن خود را بیش از حد به سمت پایین نگه می دارند و بدن را در موقعیت نادرستی قرار می دهند نیز مستعد ایجاد این مشکل هستند که کاربرد لیفت غبغب با نخ در راستای رفع این مشکلات و افتادگی نواحی زیر چانه می باشد.

ایا لیفت غبغب با نخ دائمی است؟

زمانی که بافت چربی در غبغب بیش از حد زیاد می شود زیر چانه بزرگ شده و ظاهر صورت را بهم می ریزد. امروزه درمان های زیادی جایگزین روش های پر عوارض و پر هزینه جراحی شده که بهترین آنها لیفت با نخ است. در عمل لیفت با نخ غبغب افتاده به سمت بالا کشیده می شود و اگر فرد مراقبت های لازم را نداشته باشد ممکن است این به حالت اولیه خود باز گردد.

داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن می تواند ماندگاری این عمل را تا حد زیادی افزایش دهد. تخصص و تجربه ای که پزشک در این حوزه دارد باعث شده تا این لیفت هم به صورت دائمی باشد. برای از بین بردن غبغب و جمع کردن پوست این ناحیه لیفت یک روش مطمئن و ماندگار بوده که تاثیراتی مثبت را به جای می گذارد و نخ استفاده شده هم جذب می شود.

با این کار زاویه چانه و خط فک مشخص شده و چهره شما زیباتر می شود. اگر لیفت با لیزر انجام شود ماندگاری بیشتری خواهد داشت. چون لیزر به صورت عمقی کار چربی سوزی و همچنین رفع شل شدگی و افتادگی پوست را انجام می دهد. شما با رعایت یک رژیم غذایی مناسب و تغییر سبک زندگی می‌توانید نتایج خوبی از ای عمل مشاهده کنید. اگر بعد از لیفت با نخ مجدد پر خوری را شروع کرده و به سراغ الکل و سیگار و مواد دیگر بروید قطعا بازگشت دارد و شما مجدد با یک غبغب بزرگ روبرو خواهید شد. استفاده از گردنبند طبی در این زمان الزامی بوده و کمک می کند تا غبغب به بالا کشیده شود و دیگر حالت افتاده نداشته باشد. لیفت با نخ کاملا غیر تهاجمی بوده و ماندگاری آنها یک تا دو سال و حتی بیشتر است که در این همه یکسان نیست.

سخن پایانی

اگر افراد گمان می کنند که وجود غبغب بر زیبایی آنها تاثیر گذاشته است و از وجود آن ناراضی هستند. به راحتی می توانند از لیفت با نخ به عنوان یکی از بهترین و راحت‌ ترین شیوه ها برای رفع مشکل خود استفاده نمایند. این شیوه، سبب جوانسازی صورت و پوست ناحیه شده و به جذابیت چهره کمک می نماید. که برای انجام این روش از نخ‌ هایی جاذب با ماندگاری مناسب و سازگاری بالا با بدن استفاده می شود. لیفت با نخ به افراد مبتلا به بیماری های پوستی، اشخاص دارای پوست های بشدت حساس و یا بانوانی که در دوران بارداری هستند، توصیه نمی شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *